MEDNARODNA MOBILNOST DIJAKOV IN UČITELJEV NA FINSKEM, V
MESTIH VAASA, MIKKELI IN TAMPERE
Usposabljanje dijakov in učiteljev v Vaasi, Mikkeliju in Tamperah na
Finskem je potekalo v okviru projekta Družbene
in gospodarske spremembe narekujejo potrebo po novih poklicnih znanjih, ki
se izvaja v sklopu programa Erasmus+ KA1.
V mestu Vaasa se
usposabljata dva dijaka:
MATIC KAJZAR (3. C – avtoserviser),
NEJC ČERNIVEC (3. C – avtoserviser)
in vodja praktičnega
izobraževanja MARKO GALE.
V mestu Mikkeli se
usposabljajo štirje dijaki:
JERNEJ ŽAREN (3. E – avtokaroserist),
ROK KAVČIČ (3. E – avtokaroserist),
MATIC GROBIN (3. C – avtoserviser),
JAN ZALAR (3. C – avtoserviser)
in učitelj SEBASTJAN BESENIČAR.
V mestu Tampere se
usposablja osem dijakov:
INGRID BRADEŠKO (3. IO – izdelovalka
oblačil),
ANAMARI ŠORGO (3. IO – izdelovalka oblačil),
TAMARA POHAJAČ (5. N – logistična
tehnica),
ANJA VOLER (5. N – logistična tehnica),
JAN PETERKA (4. I – logistični tehnik),
ERIK STRITAR (4. I – logistični tehnik),
ALEX KNAVS (4. S – strojni tehnik),
ŠTEFAN REPNIK (5. S – strojni tehnik)
in učitelj GAŠPER KAVČNIK.
Obdobje
usposabljanja za učitelje je trajalo od 9. 11. do 15. 11. 2014, za dijake pa še
traja, in sicer od 9. 11. 2014 do 6. 12. 2014.
Usposabljanje
se je začelo s poletom iz Ljubljane preko Frankfurta v Helsinke.
Marko Gale
je spremljal dijaka Černivca in Kajzarja v Vaaso. Tu jih je sprejel in nastanil
učitelj Teemu Maenpaa s šole Vaasan ammatiopisto (http://www.vao.fi/fi/etusivu/). Prvi
delovni dan je bil spoznavni. Gostitelji so jim predstavili šolo, spoznali so delodajalca
(avtoservis Rinta-Jouppi) in si
ogledali mesto Vaasa. Dogovorili so se o logistiki bivanja, prevozov in dorekli
obveznosti dijakov.
Marko Gale
je naslednji dan, v torek, 11. 11. 2014, uredil še potrebno dokumentacijo
izmenjave (pogodbe, aneksi, Europasi in potrdila). Nato je odpotoval v Mikkeli
in se pridružil Sebastjanu Beseničarju in dijakom Kavčiču, Žarnu, Grobinu in
Zalarju. Omenjena skupina je potovala v Mikkeli z vlakom, sprejel jih je Seppo
Honkanen s šole Esedu (http://www.esedu.fi/aikuiskoulutushaku),
ki jih je nastanil v dijaškem hotelu Uusiku. Prvi delovni dan je bil spoznavni.
Ogledali so si šolo in njene enote, spoznali delodajalca
Vaunu-Vauhti in Karikon Autotalo ter si ogledali mesto Mikkeli. Dogovorili so se o logistiki bivanja, prevozov in obveznostih. Marko Gale je preveril potek izmenjave. Dijaki se bodo prvi teden usposabljali v šolskih delavnicah, ostale tri tedne pa pri delodajalcih.
Vaunu-Vauhti in Karikon Autotalo ter si ogledali mesto Mikkeli. Dogovorili so se o logistiki bivanja, prevozov in obveznostih. Marko Gale je preveril potek izmenjave. Dijaki se bodo prvi teden usposabljali v šolskih delavnicah, ostale tri tedne pa pri delodajalcih.
V četrtek,
13. 11. 2014, je s koordinatorico uredil še potrebno dokumentacijo izmenjave
(pogodbe, aneksi, Europasi in potrdila). Nato je skupaj s sodelavcem
Sebastjanom Beseničarjem odpotoval v Tampere, kjer sta se pridružila Gašperju
Kavčniku in osmim dijakom.
Omenjena
skupina je potovala v Tampere z avtobusom, sprejel jih je Thomas Scherrer s
šole Tredu (http://www.tredu.fi/). Sprejel
jih je in jim pomagal pri nastanitvi v študentskem naselju v predmestju
Lukonmaki. Tudi njihov prvi delovni dan je bil spoznavni, vseboval je predstavitev
in ogled šole in njenih številnih enot ter seznanitev s programom, potekom
usposabljanja in mentorji za vsa tri področja (tekstilstvo, strojništvo in
logistiko). Vsi dijaki se bodo usposabljali v šolskih delavnicah, zanje ni
predvideno usposabljanje pri delodajalcih.
Vsi trije
učitelji, Gale, Beseničar in Kavčnik, so preverili potek usposabljanja dijakov
na vseh treh področjih (tekstil, logistika, strojništvo). V petek, 14. 11. 2014,
je Marko Gale s koordinatorico uredil še potrebno dokumentacijo izmenjave
(pogodbe, aneksi, Europasi in potrdila). V soboto, 15. 11. 2014, pa so vsi
trije učitelji odpotovali domov. Nadaljnje spremljanje dijakov na usposabljanju
ter stik z njihovimi mentorjev poteka preko mobilnih telefonov in elektronske pošte.
Ni komentarjev:
Objavite komentar