sobota, 6. december 2014

SONDERBURG, DANSKA



MEDNARODNA MOBILNOST DIJAKOV IN UČITELJEV v SONDERBURGU NA DANSKEM

Usposabljanje dijakov in učiteljev v Sonderborgu na Danskem je potekalo v okviru projekta Družbene in gospodarske spremembe narekujejo potrebo po novih poklicnih znanjih, ki se izvaja v sklopu programa Erasmus+ KA1. 

Na mobilnost sta od 9. 11. 2014 do 6. 12. 2014 odšla dva dijaka, Andraž Škof in Adimir Preradović Nasufović, ki se izobražujeta v programu Logistični tehnik. Poleg dijakov so za en teden na mobilnost odšli tudi profesorji Andrej Prašnikar, Damijan Krašovec, učitelja strokovnih predmetov, in Polona Kikelj, učiteljica matematike in računalništva.

Mentorja in spremljevalka

Naše potovanje se je začelo 9. 11. 2014. Z letališča Jožeta Pučnika smo preko münchenskega letališča poleteli do Kopenhagna. Ker sta dijaka prvič potovala z letalom, smo jima na letališču pokazali in razložiti vse podrobnosti, ki jih je potrebno opraviti (oddaja prtljage, spremljanje informacij, varnostna kontrola itd.). Opozorili smo jih tudi na predmete, ki jih lahko nosijo v ročni prtljagi in na obvezno pravočasno izpolnitev vseh omenjenih obveznosti na letališču.

Dijaka se domov vračata sama, zato smo v Sonderborgu pogledali vse možnosti javnega prevoza na relaciji Sonderborg–Kobenhagen, od koder imata povratni let.

Sledila je pot iz glavnega mesta Danske v Sonderborg. Na poti smo opazili veliko število vetrnih elektrarn, kasneje pa smo izvedeli, da je v letošnjem letu Danska veliko investirala v
gradnjo tovrstnih elektrarn.

V Sonderborgu smo dijaka odpeljali v dijaški dom, kjer jima je skrbnica doma predstavila hišna pravila. Dobila sta lepi sobi v okusno opremljenem domu.

Naslednji dan smo dijake peljali na logistični oddelek šole v mesto Aabenra. Tu bosta dijaka opravljala 4-tedensko prakso na šoli pod mentorstvom Pera Rasmunsuna. Mentor jima je pojasnil, katere dejavnosti bosta opravljala v času prakse. Dijaka sta takoj dobila delovne obveznosti, učitelji pa smo si ogledali šolo.

V torek, 11. 11. 2014, smo se naposled srečali z Lenne, koordinatorico projektov na šoli. Prijazno nam je razkazala šolo in nam pojasnila danski šolski sistem. Zanimivo nam je bilo, da je bil na šoli mir, nobenega vpitja, tekanja. Dijaki so mirno in samostojno delali vaje, ki jih je zanje pripravil profesor. Vse učilnice imajo namesto sten steklo, tako da se vidi, kaj se dogaja v razredu. Učitelj ima lahko naenkrat v razredu do 40 učencev različnih učnih stopenj, saj je tu učitelj zgolj mentor, ki dijake usmerja, da pridejo do zastavljenega cilja.

Koordinatorica Lenne

Zanimiva se nam je zdela informacija o programu Ustvarjalec modnih oblačil. Ker ima tudi Danska na tem področju zelo malo delovnih mest, vpisujejo le dijake, ki imajo zagotovljenega delodajalca. Poleg tega morajo opraviti še preizkus ročnih spretnosti.

V četrtek smo obiskali dijaka na praktičnem pouku. V tem času so dijaki skupinsko načrtovali način natovarjanja, prevoza ter raztovarjanja tovora od točke A do točke B, ki so ga tudi časovno uskladili. Po končanem načrtu so vse to tudi praktično izvedli.
   
Načrtovanje transportne poti

Dijaki imajo v šoli veliko praktičnega pouka na najsodobnejših strojih in napravah. V času šolanja za logističnega tehnika opravijo tudi izpit za voznika tovornjaka, viličarja in avtobusa.

Andraževo praktično delo z viličarjem

Ogledali smo si tudi arhitekturno dediščino starih danskih mest. Ugotovili smo, da imajo izreden čut za ekologijo. Na mestnih cestah in ulicah ni avtomobilske gneče. Gneča se občasno pojavi le na kolesarskih stezah. S kolesom se namreč vozijo praktično vsi Danci v vseh letnih časih in ne glede na vremenske razmere.

Transport in utrip na ulicah Kopenhagna

                                        
Damijan Krašovec, Andrej Prašnikar in Polona Kikelj



Ni komentarjev:

Objavite komentar