ponedeljek, 1. december 2014

MADRID, ŠPANIJA

 
MEDNARODNA MOBILNOST DIJAKOV IN UČITELJEV V ŠPANIJI

Usposabljanje dijakov in učiteljev v glavnem španskem mestu Madridu je potekalo v okviru projekta Družbene in gospodarske spremembe narekujejo potrebo po novih poklicnih znanjih, ki se izvaja v sklopu programa Erasmus+ KA1.


Na mobilnost je od 9. 11. 2014 do 6. 12. 2014 odšlo pet dijakov, in sicer Niko Badovinac in Aljaž Černigoj, ki se izobražujeta v programu Tehnik mehatronike, ter Tilen Enci, Luka Starec in Blaž Demšar, ki se izobražujejo v programu Avtoservisni tehnik. Poleg dijakov so za en teden na mobilnost odšli tudi profesorji Lenka Brezovar, Jože Stepan in Breda Tekavec.

Naša pot se je pričela v nedeljo, 9. 11. 2014, na ljubljanskem Letališču Jožeta Pučnika. Dijaki so prvič potovali z letalom, zato je bilo to zanje posebno doživetje. Ker se dijaki z mobilnosti vračajo sami, brez profesorjev, smo poskrbeli, da so spoznali tudi letališče v Münchnu, kjer bodo morali prestopiti ob povratku. Nedelja je bila namenjena še namestitvi v hostel in hotel.

V ponedeljek smo raziskovali in spoznavali mesto. Vreme je bilo lepo, zato smo uspeli videti kar nekaj znamenitosti mesta, predvsem pa smo uživali v živahnem mestnem utripu.

V torek so nam predstavili delovna mesta. Trije dijaki se bodo urili in dopolnjevali svoje znanje v servisu Renault, dva dijaka pa v tovarni IVECO. Popoldne smo poskrbeli za mesečne vozovnice in si ogledali šolo.


 Naša gostiteljica v Madridu je bila šola CIFP Profesor Raúl Vázquez

Na šoli izobražujejo dijake v smereh elektromehanika vozil in letal ter po novem tudi vlakov ter avtokaroseristika in avtomehanika. Presenetila nas je predvsem prostornost delavnic. 

V sredo smo si profesorji skupaj z dijakoma ogledali tovarno IVECO. Na vsakih 8 minut v IVECU sestavijo tovornjak in tako na dan iz tovarne pride približno 130 tovornjakov. Zaposleni ne skrivajo ponosa nad svojim delodajalcem. Vsekakor je delo v tovarni dobro organizirano. Praktično na vsakem koraku opozarjajo na varnost pri delu.
Izredno zanimivo je bilo tudi od blizu in v praksi videti, da je podjetje družbeno odgovorno in izredno veliko skrb namenja ločevanju odpadkov. 


Ostale dni smo namenili urejanju dokumentacije ter druženju z učitelji, med drugim smo uspešno poskrbeli tudi za dogovore o nadaljnjem sodelovanju, srečali pa smo se tudi z dijaki, ki so z nami delili svoje prve občutke o usposabljanju.

Dijaki se bodo vse štiri tedne usposabljali v podjetjih. Verjamemo, da bodo pridobili veliko zanimivih izkušenj in novega znanja. Že v prvih dneh so opazili razlike v načinu dela in življenjskih navadah. Svoje delo opravljajo vestno in odgovorno.
Na mobilnost je potrebno vsekakor gledati celostno. Za vsakega posameznika je to v večini primerov prva daljša odsotnost od doma, izkušnja samostojnega življenja ter vsakodnevnega dela. Potrebno se je znajti v novih situacijah, reševati komunikacijske prepreke in kulturne razlike. Verjamemo, da usposabljanje v tujini vsakemu udeležencu omogoči življenjsko izkušnjo, ki vpliva na njegovo samozavest, delovne navade in zastavljanje novih ciljev v življenju.

Za profesorje je mobilnost svojevrsten izziv. Kakor dijaki moramo tudi profesorji komunicirati v tujem jeziku, poleg tega pa v prvih dneh v sodelovanju s tujimi koordinatorji poskrbimo za organizacijo, nastanitev, spoznavanje s kulturo ter mestom.

V tako kratkem času profesorji nismo uspeli opaziti večjih razlik med španskim in slovenskim šolskim sistemom. Razen tega, da pouk v šoli CIFP Profesor Raúl Vázquez poteka tudi v popoldanskem času, bistvenih razlik v pedagoškem procesu nismo zaznali. Veliko nam je pomenilo, da so si profesorji in direktorica vzeli čas za pogovor in druženje z nami, saj smo tako lahko delili izkušnje in informacije o izvedbi pouka ter projektov. Ugotovili smo, da se srečujemo z zelo podobnimi izzivi in težavami.
Izpostavili so problematiko uporabe mobilnih telefonov med poukom in iskanju rešitev, kako jih integrirati v pouk.


Izredno pomembna izkušnja so ogledi delovnih mest. Izvajanje praktičnega pouka in usposabljanja na delovnem mestu je za naše dijake zelo pomembno, zato obiski tovarn, servisov itd. za profesorje pomenijo pridobivanje znanja o procesih, organizaciji in zahtevah, ki so značilni za posamezno delovno mesto oziroma sektor. Poznavanje dela, ki ga imamo možnost videti v praksi, tako pri nas kot v tujini, predstavlja dodano vrednost, ki omogoča širši pogled in raziskovanje novih možnosti pri razvijanju naših ur pouka. Ker dobimo vpogled v aktualno bodoče delo dijakov, si lahko zastavljamo nove izzive tako pri izvedbi pouka kot tudi pri projektih.


Tako pri dijakih kot tudi pri profesorjih izkušnja mobilnosti – usposabljanja v tujini – doprinese k osebnostnemu razvoju, širi naše znanje, zaradi pridobljenih izkušenj pa si veliko bolj samozavestno zastavljamo nove izzive.
     



Lenka Brezovar

Ni komentarjev:

Objavite komentar