ponedeljek, 9. december 2013

ZRCALNA PRIMERJAVA DOBRIH DECEMBRSKIH MOŽ (prvi del)



December ... Mesec, poln pričakovanj, veselja in veseljačenja. Vse je skupek dolgoletne tradicije, ki jo še bolj utrjujejo decembrski dobri možje, vsak s svojo zgodovino in odpravo, vendar vsi z enakim namenom. 

Vem, da poznate oz. ste slišali za Božička, namišljeno osebo, ki je zaradi trendov in mešanja kultur skozi zgodovino zamenjala veliko imen in obdarila mnogo ljudi. Prav tako ste slišali tudi za Dedka Mraza, ki je nastal v komunizmu in naj bi ohranjal decembrsko toplino. Preživel je že več kriz, tako leta 1977 kot konec devetdesetih let. Oba, Dedek Mraz in Božiček, sta bila ustvarjena po podobi sv. Nikolaja iz Mire, religiozne osebnosti, ki je živel ob koncu 3. stoletja našega štetja in je ob smrti svojih premožnih staršev razdelil bogastvo med ljudi. 

V Sloveniji naj bi bil najbolj pristen Miklavž oz. sveti Nikolaj. Čeprav ga Božiček veselo izriva in Dedek Mraz prepričuje, naj odstopi, je sv. Nikolaj osnova, na kateri sta Božiček in Dedek Mraz pravzaprav nastala. Sam sem presenečen, da navkljub hitro rastoči tehnologiji in divjanju sodobnega časa obstajajo še vsi trije.

Prvi razlog oz. prva špekulacija, zakaj je temu tako, je seveda komercializacija. Božiček je precej znan zaradi pijače Coca-Cola, ki je obnorela svet in se tem božičnim pridihom baha še danes. Dedek Mraz prednjači v obiskovanju šol in podjetij, sv. Miklavž pa je tu zaradi religije, ki z razlaganjem njegove zgodovine in njegovih dobrih del gradi popularnost na dobrih dejanjih drugih. Poleg vsega tega pa so tu še trgovci, ki spretno izkoriščajo predstavljeno dobroto teh likov, kar se odraža v vseh decembrskih popustih ...

Če ne bi bilo nekega praktičnega razloga za t. i. "obdarovanje", potem bi ti trije možje hitro obstajali le še v knjigah, kar bi bila pravilna odločitev. Obdarovanje je možnost, da pokažemo bližnjim osebam, koliko nam pomenijo.

Kaj je najboljša krinka, da spustimo svoje zidove in pokažemo nekaj topline do sočloveka? 

Je še kaj boljšega kot gledati prijetno presenečene ljudi, ko odpirajo svoja darila? 

Če nisem imel časa za bližnje, kdaj naj to nadoknadim?

Najboljši izgovor, da ujamemo zamujeno, je zanimiva tema za drugo špekulacijo. Vsi vemo in si pred tem ne zatiskamo oči, da je tempo življenja, kariere, šolanja itd. vse hitrejši. Vsi bi radi čim prej dosegli cilj. Zakaj so v tem času še vedno popularni decembrski možje, je nakazano v zgornjih vprašanjih. Če bi bil odgovor nanje vedno "To že počnem ali pa tako že živim," dobri decembrski možje ne bi obstajali, saj sploh ne bi bilo potrebe po izkazovanju pozornosti ob priložnostih, kot je ta, ampak bi se vsak dan obdarili, ne samo materialno, ampak tudi čustveno. Skratka, ta glavna lastnost vseh treh dobrih decembrskih mož (obdarovanje) je plod človeškega odgovora na zamujeno, krinka ali pa razlog.

Obdarovanje in podobe Božička, Dedka Mraza ter sv. Miklavža sicer izgubljajo pomen, kakršnega so imeli pred 10 leti, ampak vse te okrušene dele se polni z »umetno maso«, ki jo predstavlja ta sodoben trend. Več kot je praznine v nas, večja so darila, višji so popusti, glasnejša je glasba. 

se nadaljuje...

Jure Stražiščar, 4.Z

Ni komentarjev:

Objavite komentar