sreda, 4. december 2013

POGOVOR Z UČITELJICO LENKO BREZOVAR



1. Od kod veselje do matematike?

Težko vprašanje. To ni bila ljubezen na prvi pogled, čeprav me je matematika vedno zanimala tako kot ostali naravoslovni predmeti. Ko se je bilo treba odločiti, kaj bom študirala, sem se odločila za matematiko in računalništvo.


2. Zakaj ste se odločili za poklic učiteljice?

Jabolko ne pade daleč od drevesa. Moji starši so tudi učitelji. Očitno mi je bil učiteljski poklic položen v zibelko.

3. Ste poučevali že kje drugje?

Da, sem. Po končanem študiju sem leto dni poučevala odrasle, potem bila osnovnošolska učiteljica in učiteljica na novomeški ekonomski srednji šoli, zdaj pa poučujem matematiko in informatiko na vaši šoli.

4. Od kod želja po poučevanju na srednji šoli? Bi raje poučevali osnovnošolce?

Če bi vprašali moje študijske kolege, bi vam povedali, da sem vedno govorila, da bom učiteljica v osnovni šoli, v srednji pa nikoli. Mislila sem, da mi bolj ustreza poučevanje učencev od 7. do 9. razreda. Splet naključij pa me je pripeljal do zaposlitve na ekonomski srednji šoli in primorana sem se bila soočiti z novim izzivom – poučevati srednješolske dijake. Ugotovila sem, da jih z veseljem poučujem. Ne bi pa bila učiteljica razrednega pouka v osnovni šoli.

5. Kaj naredite, če dijaki ne razumejo učne snovi?

Dijakom jo poskušam razložiti na čim več načinov. To ni vedno lahko, saj mi manjka »učiteljske kilometrine«. Težko je najti vedno nove ideje za razlago. Novo snov skušam predstaviti vsaj na malo drugačen način. Ne uspe mi vedno. Se pa za dijake kar se da najbolj potrudim.

6. Katero učno snov najraje učite in zakaj?

Nimam najljubše učne snovi. Lažje odgovorim, katera mi je najmanj ljuba, in to sta kombinatorika ter permutacije. Zelo težko ju je razložiti, ponazoriti dijakom. Dijaki težko razumejo naloge iz kombinatorike in jih zato velikokrat ne znajo rešiti.

7. Kako potekajo priprave na učno uro?

Vsakič drugače. Če so to priprave na učno snov, ki sem jo že kdaj obravnavala, so hitreje narejene. Pri vsaki pripravi pregledam gradivo, snov in jo zapišem. V njej napišem, kaj bom povedala, kako bom razložila snov in katere naloge bodo dijaki rešili. Če delam priprave za snov, ki je še nisem učila, doma rešim tudi vse naloge, ki jih bodo dijaki rešili pri učni uri. Za priprave porabim vsak dan dve uri, sem pa se na učno uro pripravljala tudi že sedem ur.

8. Ste tudi razredničarka 1. K. Kako se počutite kot razredničarka dijakinj v puberteti?

Vloga razredničarke mi je zelo všeč in jo rada opravljam. Pubertetnice znajo biti glasne in čustvene, zato jih je treba na lep način umiriti. Paziti moram, kaj rečem, kako sporočim določeno informacijo. Upam, da se bom z njimi dobro razumela še naprej in da vedo, da se lahko z mano o vsem pogovorijo. Z njimi skušam biti čim bolj odkrita. 


9. Ob koncu leta običajno delamo načrte za prihodnje leto. Kaj si želite v letu 2014?

Imeti službo in uspešno izpeljati projekt potovanje.


Pia Ščap in Mirjana Nikolić iz 1. K

Ni komentarjev:

Objavite komentar