ponedeljek, 4. november 2013

IZLET V KRAGUJEVAC, SRBIJA


V mesecu oktobru smo imeli organiziran izlet v Kragujevac, v četrto največje srbsko mesto s 150.835 prebivalci. Republika Srbija je demokratična država, ki se razteza na površini 88.361 km². Leži na Balkanskem polotoku. Na severu meji z Madžarsko, na vzhodu z Romunijo in Bolgarijo, na jugu z Republiko Makedonijo in Kosovom, na zahodu pa s Črno goro, Hrvaško ter Bosno in Hercegovino. Ima 7,2 milijona prebivalcev. Od tega jih kar 1,3 milijona živi v glavnem mestu Beograd. Večja mesta so še Novi Sad, Niš in Kragujevac.


Odhod izpred Avtošole Ježica je bil v nedeljo zjutraj, 20. 10. 2013, ob 5.35. Na pot smo se odpravili s šolskim kombijem. Prvi postanek smo naredili na zadnji bencinski črpalki v Sloveniji, kjer smo dotočili gorivo. Z vožnjo smo nadaljevali preko Hrvaške do Srbije in po 670 km oziroma osmih urah vožnje prispeli na cilj.

Pot je potekala mirno in sproščeno.  Veliko sem se pogovarjal z gospo Grašič, pomočnico ravnateljice naše šole, ki je delila z mano zanimive izkušnje. Po prihodu v Srbijo smo ponovno naredili daljši postanek ter zamenjali evre v srbsko nacionalno valuto, srbski dinar.



 Približno ob 14.30 smo prispeli v Kragujevac, ki je kulturno in gospodarsko središče pokrajine Šumadije. Mesto leži južno od Beograda ob reki Lepinici. Po prihodu v mesto smo se najprej odpravili do Politehničke škole Kragujevac, ki je partnerica naše šole. Tu smo se spoznali z dijaki in učitelji šole ter nato odšli družinam gostiteljicam, pri katerih smo dvakrat prenočili.
 



Pri družini me je že čakalo odlično kosilo, takoj zatem pa tekma floorballa, športa, ki ga je igral moj gostitelj. Na žalost so zmagali tekmovalci iz Beograda in ne domači iz Kragujevca. V Srbiji je floorball dokaj nov šport, zato imajo samo dve društvi, eno je iz Beograda, drugo pa iz Kragujevca.

Po tekmi sva z mojim gostiteljem odšla domov, se preoblekla in odšla na zabavo ob osemnajstem rojstnem dnevu gostiteljeve prijateljice.

V ponedeljek, 21. 10. 2013, so Srbi imeli praznik. Počastili so spomin  na otroške žrtve med drugo svetovno vojno. Spominska slovesnost je potekala v spominskem parku Šumarice. V parku je postavljen mogočen V-3 spomenik, ki opominja na ta tragičen dogodek. Ko smo zaključili, smo imeli nekaj prostega časa. Gostitelja sta nama z Matijem Šnebergerjem razkazala center mesta. 


Izvedel sem, da je mestu Kragujevac gospodarsko pomagala avtomobilska tovarna Fiat, kjer  je zaposlenih približno 2500 ljudi. Dve leti izdelujejo samo en model avtomobila; trenutno proizvajajo fiat 500 L. V mestu se nahaja tudi muzej Zastava.  


V torek, 22. 10. 2013, smo imeli na Politehnički školi Kragujevac predstavitev floorballa. Po obveznostih na šoli smo se odpravili na najboljši burek v mestu. V Kragujevcu sem spoznal in okusil tudi ostalo srbsko kulinariko. Najbolj mi je bilo zanimivo, da ljudje  jedo v izjemno velikih količinah.  Na meniju je bolj kot ne mesna hrana.

Zvečer smo se zbrali pri gostiteljevem sošolcu. Praznovali smo zaključni večer v Kragujevcu. Presenetilo me je, da so se zbrali vsi gostiteljivi sošolci in sošolke. Bilo nas je dvajset in večer je bil res sproščen. Nazdravili smo z »rakijo«, se družili ob slastnih »čevapih« in poskočnih ritmih srbske glasbe. Naučil sem se plesati tudi srbsko kolo. 

Z družbo smo si izmenjali naslove in povabili drug drugega med poletnimi počitnicami na dopust. Komaj čakam, da jih vidim. Opazil sem, kako zelo so kot razred povezani, sicer pa zelo prijazni in gostoljubni. 

 

Na izletu v Kragujevac sem zelo užival, spoznal nove ljudi, se srečal z njihovo kulturo in običaji. Izpopolnil sem tudi svoje znanje srbskega jezika. Posebej bi se želel zahvaliti ravnateljici ge. Fani Al-Mansour za nepozabno izkušnjo.

Blaž Lužar, 5. T


Ni komentarjev:

Objavite komentar