sreda, 29. april 2015

POGOVOR Z UČITELJICO MATEMATIKA NUŠO ČERNIVC






Ste v srednji šoli kdaj pomislili, da boste profesorica matematike?

Prvič sem resno pomislila na to možnost, ko sem bila v 4. letniku srednje šole in sem se morala odločiti, kaj bom študirala. Delo z otroki mi ni bilo tuje, saj sem bila tabornica od 7. razreda dalje. Prav ljubezen do matematike in veselje do dela z mladimi me je pripeljalo na pedagoški študij matematike. Nikoli pa nisem pomislila, da bi študirala jezike.

Ali je bila matematika vaš najljubši predmet v srednji šoli ?

Bila mi je eden izmed ljubših predmetov. V srednji šoli se je nikoli nisem učila, vse mi je bilo logično, takoj sem vse razumela. K temu je pripomogla tudi odlična profesorica matematike.

Se še spomnite svoje prve učne ure na naši šoli? Kako je potekala?

Ne spomnim se prve ure. Verjetno sem bila malo nervozna, a dijaki tega niso opazili. Spomnim pa se, da je bil prvi teden »ubijalski«. Bila sem stara 24 let, začetnica. Prej sem pol leta delala v osnovni šoli in sem se morala poučevanja na srednji šoli šele navaditi. Ni lahko »ukrotiti« 30 fantov v razredu. Pri sebi sem si večkrat ponavljala: »Bodi stroga, v razredu moraš imeti red.« Po treh mesecih dela je bilo bolje.

Ali se je pri vaših urah že zgodilo, da so vsi dijaki pisali šolsko nalogo negativno? Kako takrat odreagirate oz. kako bi odreagirali?

Ne, to se mi še ni zgodilo. Se pa je že pripetilo, da sta samo dva dijaka pisala pozitivno. Kako bi odreagirala, če bi vsi dijaki v razredu pisal negativno? Odvisno od razreda. Če bi se to zgodilo v razredu, v katerem se dijaki premalo trudijo in učijo, ne bi burno odreagirala. V vsakem primeru bi snov z njimi še enkrat ponovila, jo utrdila. Če pa bi pisal tako slabo dober razred, v katerem dijaki delajo, se trudijo, bi pomislila, da sem najbrž kriva jaz, moj način podajanja snovi.

V katerem od sedanjih razredov na šoli se najbolje počutite? Zakaj prav v tem?

V vsakem razredu se dobro počutim, ker za to sama poskrbim. Uživam v poučevanju.

Bi sebe opredelili kot strogo ali prijazno profesorico? 

Prve tri mesece sem strožja, kasneje pa prijazna profesorica. Najbolje je delati takrat, ko smo dijaki in jaz sproščeni. Predvsem je pomembno, da vzpostavim disciplino v prvih letnikih, drugače so nemirni in nedisciplinirani vse do konca šolanja.


Kaj svetujete dijakom, da bi jim bilo učenje matematike še v večje veselje?

Matematike se ne smejo bati. Zaupajo naj v svoje sposobnosti in ne obupajo ob prvi oviri. Pri tem pomaga redno reševanje nalog. Če naletijo na težave, naj si upajo poiskati pomoč, tako pri profesorjih matematike kot pri sošolcih, prijateljih, doma.

Imate družino, dva sinova ter hčer. Kaj vam pomeni družina?

Družina mi veliko pomeni. V njej najdem veselje, srečo, zadovoljstvo. Otroci me nasmejijo, sprostijo. Prav zaradi družine sem lahko uspešna v službi, zato rada opravljam svoj poklic.

Kako se sprostite, če ste imeli stresen dan v službi?

Vsak dan si po delu vzamem pol ure zase in klepetam s kolegicami. Tako pozabim na stresne trenutke v šoli in se sprostim. Prav to mi pomaga, da tudi doma nisem slabe volje.

Kaj je formula za uspeh v življenju?

Vztrajajte, dokler ne dosežete zaželenega cilja. 




Martin Dolinšek in Mark Gregorič, 1. i


Ni komentarjev:

Objavite komentar