December ... Mesec, poln pričakovanj, veselja in
veseljačenja. Vse je skupek dolgoletne tradicije, ki jo še bolj utrjujejo decembrski
dobri možje, vsak s svojo zgodovino in odpravo, vendar vsi z enakim namenom.
Vem, da poznate oz. ste slišali za Božička, namišljeno osebo,
ki je zaradi trendov in mešanja kultur skozi zgodovino zamenjala veliko imen in
obdarila mnogo ljudi. Prav tako ste slišali tudi za Dedka Mraza, ki je nastal v
komunizmu in naj bi ohranjal decembrsko toplino. Preživel je že več kriz, tako leta
1977 kot konec devetdesetih let. Oba, Dedek Mraz in Božiček, sta bila
ustvarjena po podobi sv. Nikolaja iz Mire, religiozne osebnosti, ki je živel ob
koncu 3. stoletja našega štetja in je ob smrti svojih premožnih staršev
razdelil bogastvo med ljudi.
V Sloveniji naj bi bil najbolj pristen Miklavž oz. sveti
Nikolaj. Čeprav ga Božiček veselo izriva in Dedek Mraz prepričuje, naj odstopi,
je sv. Nikolaj osnova, na kateri sta Božiček in Dedek Mraz pravzaprav nastala. Sam
sem presenečen, da navkljub hitro rastoči tehnologiji in divjanju sodobnega
časa obstajajo še vsi trije.
Prvi razlog oz. prva špekulacija, zakaj je temu tako, je
seveda komercializacija. Božiček je precej znan zaradi pijače Coca-Cola, ki je
obnorela svet in se tem božičnim pridihom baha še danes. Dedek Mraz prednjači v
obiskovanju šol in podjetij, sv. Miklavž pa je tu zaradi religije, ki z
razlaganjem njegove zgodovine in njegovih dobrih del gradi popularnost na
dobrih dejanjih drugih. Poleg vsega tega pa so tu še trgovci, ki spretno izkoriščajo
predstavljeno dobroto teh likov, kar se odraža v vseh decembrskih popustih ...
Če ne bi bilo nekega praktičnega razloga za t. i.
"obdarovanje", potem bi ti trije možje hitro obstajali le še v knjigah,
kar bi bila pravilna odločitev. Obdarovanje je možnost, da pokažemo bližnjim
osebam, koliko nam pomenijo.
Kaj je najboljša krinka, da spustimo svoje zidove in pokažemo
nekaj topline do sočloveka?
Je še kaj boljšega kot gledati prijetno presenečene ljudi, ko
odpirajo svoja darila?
Če nisem imel časa za bližnje, kdaj naj to nadoknadim?
Najboljši izgovor, da ujamemo zamujeno, je zanimiva tema za
drugo špekulacijo. Vsi vemo in si pred tem ne zatiskamo oči, da je tempo življenja,
kariere, šolanja itd. vse hitrejši. Vsi bi radi čim prej dosegli cilj. Zakaj so
v tem času še vedno popularni decembrski možje, je nakazano v zgornjih
vprašanjih. Če bi bil odgovor nanje vedno "To že počnem ali pa tako že
živim," dobri decembrski možje ne bi obstajali, saj sploh ne bi bilo
potrebe po izkazovanju pozornosti ob priložnostih, kot je ta, ampak bi se vsak
dan obdarili, ne samo materialno, ampak tudi čustveno. Skratka, ta glavna lastnost
vseh treh dobrih decembrskih mož (obdarovanje) je plod človeškega odgovora na
zamujeno, krinka ali pa razlog.
Obdarovanje in podobe Božička, Dedka Mraza ter sv. Miklavža
sicer izgubljajo pomen, kakršnega so imeli pred 10 leti, ampak vse te okrušene
dele se polni z »umetno maso«, ki jo predstavlja ta sodoben trend. Več kot je
praznine v nas, večja so darila, višji so popusti, glasnejša je glasba.
se nadaljuje...
Jure Stražiščar, 4.Z
Ni komentarjev:
Objavite komentar