1. Od kod veselje do matematike?
Težko
vprašanje. To ni bila ljubezen na prvi pogled, čeprav me je matematika vedno
zanimala tako kot ostali naravoslovni predmeti. Ko se je bilo treba odločiti,
kaj bom študirala, sem se odločila za matematiko in računalništvo.
2. Zakaj ste se odločili za poklic
učiteljice?
Jabolko ne
pade daleč od drevesa. Moji starši so tudi učitelji. Očitno mi je bil
učiteljski poklic položen v zibelko.
3. Ste poučevali že kje drugje?
Da, sem. Po
končanem študiju sem leto dni poučevala odrasle, potem bila osnovnošolska
učiteljica in učiteljica na novomeški ekonomski srednji šoli, zdaj pa poučujem
matematiko in informatiko na vaši šoli.
4. Od kod želja po poučevanju na
srednji šoli? Bi raje poučevali osnovnošolce?
Če bi
vprašali moje študijske kolege, bi vam povedali, da sem vedno govorila, da bom učiteljica
v osnovni šoli, v srednji pa nikoli. Mislila sem, da mi bolj ustreza poučevanje
učencev od 7. do 9. razreda. Splet naključij pa me je pripeljal do zaposlitve
na ekonomski srednji šoli in primorana sem se bila soočiti z novim izzivom – poučevati
srednješolske dijake. Ugotovila sem, da jih z veseljem poučujem. Ne bi pa bila učiteljica
razrednega pouka v osnovni šoli.
5. Kaj naredite, če dijaki ne razumejo
učne snovi?
Dijakom jo
poskušam razložiti na čim več načinov. To ni vedno lahko, saj mi manjka »učiteljske
kilometrine«. Težko je najti vedno nove ideje za razlago. Novo snov skušam
predstaviti vsaj na malo drugačen način. Ne uspe mi vedno. Se pa za dijake kar se
da najbolj potrudim.
6. Katero učno snov najraje učite in
zakaj?
Nimam
najljubše učne snovi. Lažje odgovorim, katera mi je najmanj ljuba, in to sta kombinatorika
ter permutacije. Zelo težko ju je razložiti, ponazoriti dijakom. Dijaki težko razumejo
naloge iz kombinatorike in jih zato velikokrat ne znajo rešiti.
7. Kako potekajo priprave na učno
uro?
Vsakič
drugače. Če so to priprave na učno snov, ki sem jo že kdaj obravnavala, so
hitreje narejene. Pri vsaki pripravi pregledam gradivo, snov in jo zapišem. V
njej napišem, kaj bom povedala, kako bom razložila snov in katere naloge bodo
dijaki rešili. Če delam priprave za snov, ki je še nisem učila, doma rešim tudi
vse naloge, ki jih bodo dijaki rešili pri učni uri. Za priprave porabim vsak
dan dve uri, sem pa se na učno uro pripravljala tudi že sedem ur.
8. Ste tudi razredničarka 1. K. Kako
se počutite kot razredničarka dijakinj v puberteti?
Vloga
razredničarke mi je zelo všeč in jo rada opravljam. Pubertetnice znajo biti
glasne in čustvene, zato jih je treba na lep način umiriti. Paziti moram, kaj
rečem, kako sporočim določeno informacijo. Upam, da se bom z njimi dobro
razumela še naprej in da vedo, da se lahko z mano o vsem pogovorijo. Z njimi
skušam biti čim bolj odkrita.
9. Ob koncu leta običajno delamo
načrte za prihodnje leto. Kaj si želite v letu 2014?
Imeti službo
in uspešno izpeljati projekt potovanje.
Ni komentarjev:
Objavite komentar