petek, 29. maj 2015

PREDSTAVITEV RAZSTAVLJENIH IZDELKOV - FORUM MEHATRONIKE 2015

 


Dvojezična srednja šola Lendava: Nori voziček

Z norim vozičkom so simulirali "driftanje" oziroma drsenje avtomobila. Namenjen je predvsem tistim, ki bi se "driftanja" radi naučili. Najprej so zasnovali okvir, nato dodali še ostale dele. Izdelava vozička je trajala 1 mesec. Izdelali so ga 3 dijaki. Naredili so dva vozička, vendar morajo drugega še izpopolniti, tako da bo še boljši kot razstavljeni model.




Srednja strokovna in poklicna šola Bežigrad – Ljubljana: Ležalnik

Dijaki so izdelali ležalnik, ki seveda ni namenjen sončenju, ampak polnjenju iPadov in iPhonov. Sončne celice proizvajajo energijo, ki omogoča polnjenje omenjenih aparatov in njihovo uporabo. Ležalnik je sestavljen tako, da nudi maksimalno udobje, ki naj bi ga uspešni novodobni manager potreboval, od ozvočenja do razsvetljave, hladilnega držala za pijačo in ogrevanega nosilca za skodelico nepogrešljive kave. Da vse deluje brezhibno, je v ležalniku tudi akumulator, ki se ga lahko polni tudi z omrežno napetostjo. Za izdelavo so potrebovali skoraj 4 mesece, samo izvedbo pa medtem večkrat tudi spremenili in priredili. 


Srednja strokovna in poklicna šola Bežigrad Ljubljana: Robotska roka

Robotska roka ima nenavadno oziroma navadno rokavico, na katerih so zašiti flex senzorji. Preko njih lahko nadzoruješ robotsko roko, lahko ji ukažeš, da opravi številna dela, kot je npr. dvigovanje težkih predmetov, rokovanje z vročimi ali hladnimi predmeti, popravilo električnih napeljav brez izklopa električne energije itd. Roko pa bi lahko uporabljali tudi za deaktivacijo bomb ali v vojaške namene. Za samo izdelavo so dijaki potrebovali več kot mesec dni, medtem ko sta priprava na projekt in samo raziskovanje trajala več mesecev.


Srednja šola Jesenice: Stiskalnik pločevink

Pnevmatična in hidravlična stiskalnica pločevink deluje tako, da najprej vstavimo pločevinko v okrogel podstavek. Stroj pločevinko sam pomakne pod hidravlični stiskalnik, ki jo stisne. Nato pa jo pnevmatični del odstrani. Idejo so dijaki dobili že pred dvema letoma. V projektu sta sodelovala dva dijaka. Menila sta, da bi bil izdelek lahko malo manjši, vendar je kljub temu zelo praktičen.


Šolski center Kranj, Srednja šola za elektrotehniko in računalništvo: Vodenje avtomobila z mislimi

Avto so naredili tako, da so najprej ročno narisali/skicirali skico in jo kasneje naredili še na računalniku. Zatem so naredili program za CNC-obdelavo in stroj nastavili za izrez vseh potrebnih delov. Nato je sledilo sestavljanje, na koncu so še vstavili potrebno elektroniko za krmiljenje avtomobila. Avtomobil deluje tako, da si nadenemo čelado s senzorji, ki s pomočjo miselnih utripov v možganih krmili avtomobil. Dijak je dobil idejo za projekt, ko je videl omenjeno čelado s senzorji za vodenje z mislimi. Dijak je z mentorjem delal dve leti pretežno sam, sošolci pa so mu izdelali karoserijo za model.  


Šolski center Velenje, Strojna šola: Bici postaja

Postaje za kolo so namenjene tistim, ki si hočejo izposoditi kolo za vožnjo po mestu. Deluje na princip magnetne ključavnice in je lahko nadomestilo naši ljubljanski izposoji koles. V projektu sta sodelovala dva dijaka in mentor. Podstave so izdelovali pol leta, vsak ponedeljek in torek.


Srednja šola tehniških strok Šiška: 3-osni CNC-rezkar

Dva učenca in profesor so se odločili, da bodo naredili izdelek, s katerim lahko narediš kovinski 3D-model z odvzemanjem materiala. Odločili so se, da bodo izdelek naredili iz aluminija, plastike in železa. Za izdelek so porabili eno šolsko leto.


Šolski center Celje, Srednja šola za strojništvo in mehatroniko: Multifunkcijska robotska platforma in »šilček«

Dijaki 3. letnika so se odločili, da bodo naredili avto, ki ga lahko upravljaš s telefonom prek bluetootha. Izdelovali so ga eno šolsko leto.
Za izdelek, ki šili svinčnike, se je odločil cel razred. Narejen je iz mehanskega, električnega in pnevmatskega dela. Izdelovali so ga 4 mesece.

Jan Omerzo, 4. Z, Tim Jozelj, Klemen Kuster, Miha Potočnik, 1. O


Ni komentarjev:

Objavite komentar